Dagligen kommer det flera hundra meddelanden på vår FB-sida. En stor del av dem är frågor om thunderking eller frågor om lagersaldo.

Som vi tidigare skrivit om har vi valt att hålla låga priser istället för höga personalkostnader. (Om vi skulle kunna svara på alla de frågor som ställs inom den tid som frågeställaren förväntar sig skulle vi behöva höja priserna med åtminstone 20%.)

Till vår hjälp har vi några riktiga fyrverkeri-kännare som svarar på sin fritid – utan ekonomisk ersättning.

Den som idag svarar på huvuddelen av frågorna är Robin. Det är honom ni har att tacka för att det fortfarande går att ställa frågor på FB.

Trots väldigt tråkig attityd hos vissa fortsätter han svara med samma tålamod och korrekthet. Men det händer att även han tröttnar. Måste bara citera:
Frågeställaren:
?
?
….
Kan ni svara?
Segaaaa

Vårt svar: “Vi kan inte kommentera lagertillgång av enskilda produkter eller när dessa beräknas sälja slut! Men vi har mycket fyrverkeri i lager!

När det kommer till Thunder King kan du köpa max 20 paket för 10 kr/paket, där efter är det 19 kr/paket.

Nu är det så att det går inte snabbare för oss att svara för att du skickar en rad frågetecken, flera snabba meddelanden eller har attityd.”

Vi diskuterar hur vi ska hantera FB.
Ska vi blocka dem som har en “tråkig attityd”? (Det tvingades vi göra förra året.)
Är det bättre att stänga ner meddelandefunktionen än att inte kunna uppfylla de orimliga förväntningarna?
Ska vi sluta svara på enskilda frågor om produkter och istället samla upp och besvara frågorna i filmer?
Ska vi bara hänvisa till FAQ på hemsidan när vi redan besvarat frågorna där?
Ska vi lägga resurser på att besvara frågor om aktuellt lagersaldo (och höja priserna)?
Vad är rimligt? Vi vill ha en god kontakt med våra kunder – men till vilket pris?

Vad tycker du?

Här kommer söndagens film från butiken. Som ni ser finns det fortfarande mycket kvar!

Innan den 23 december kommer sidan vara uppdaterad med de nya produkterna.